divendres, 20 de maig del 2011

EL DUBTE DE LA SETMANA 12

Arran de la crisi econòmica que afecta els països de la Unió Europea els comerciants han baixat els preus a fi d'aconseguir més ingressos diaris.

Arran de la crisi econòmica que afecta els països de la Unió Europea els comerciants han abaixat els preus a fi d'aconseguir més ingressos diaris.





RESPOSTA

baixar o abaixar?


Cal diferenciar el verb baixar del verb abaixar. El verb baixar pot ser intransitiu i transitiu; en canvi, abaixar és sempre transitiu.
Com a intransitiu, el verb baixar s'utilitza quan les persones o les coses fan l'acció de baixar. Per exemple: Han baixat al jardí, Aquest cap de setmana la temperatura baixarà, Els preus no baixen mai.

Quan es fa servir com a verb transitiu, baixar significa que algú desplaça de dalt a baix alguna cosa o algú. Per exemple: Ja he baixat les maletes, Has de baixar la roba del terrat, Pots baixar el nen de la trona?

En canvi, abaixar significa 'fer que sigui més baix, fer baixar a un nivell inferior, a un grau inferior d'intensitat'. Per exemple: Han abaixat el preu del peatge, Quan el va veure, va abaixar la vista, Abaixa la ràdio, que no et sento.




6 comentaris:

Anònim ha dit...

jo només he trobat un<" baixar els preus" seira abaixar els preus perqué els preus no baixen.
Ana Palos

Teresa Fernández ha dit...

Tal com ha dit l'Ana, jo també només he trobat aquest error.

La solució seria: abaixar els preus

Anònim ha dit...

"abaixar els preus"

Cristina Martínez

Anònim ha dit...

EStic d'acord amb les meves companyes: abaixar els preus

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb el que han comentat les companyes. Jo també només he trobat l'abaixar els preus.

Núria Noguer

Anònim ha dit...

ha augmentat el nombre de comentaris respecte els de la setmana passada. me n'alegro.

Joan